Marketing to jeden z chętniej wybieranych kierunków studiów, nie tylko ze względu na jego popularność i przydatność zdobywanej wiedzy, ale też zainteresowania wielu klientów. Nie da się jednak ukryć, że pisanie prac z marketingu, czy to licencjackich, czy magisterskich, czy choćby zaliczeniowych, nie jest najłatwiejsze.

Wynika to między innymi z faktu, że dziedzina ta jest niezwykle szeroka, czasem zatem nie wiadomo, na czym się skupić, jaki temat wybrać, by na przykład nie był zbyt szeroki i przez to niemożliwy do wyczerpania w ramach ograniczonej przecież pracy. Innym problemem może być dostępność źródeł. Marketing, mimo iż dynamicznie się rozwija, jest dość nową dziedziną. Warto zaś pamiętać, że źródła wykorzystywane szczególnie w pracach dyplomowych muszą być odpowiedniej jakości. Najbardziej wartościowe są książki. Oczywiście można też przytaczać artykuły, a nawet informacje z serwisów internetowych, trzeba z tym jednak uważać. Muszą to być treści wiarygodne, najlepiej tworzone przez naukowców. W dodatku takie źródła trzeba bardzo dokładnie opisać w przypisach, a w przypadku stron internetowych - podać także datę wejścia na portal. Jest to niezbędne, gdyż treści dostępne na stronach online mogą być modyfikowane, a nawet znikać, trzeba zatem uniknąć sytuacji, w której dane źródło mogłoby zostać podważone przez promotora czy - co jest jeszcze bardziej niepożądane - recenzenta. Koniecznie trzeba mieć to na uwadze, gdyż drobiazgowi sprawdzający wcale nie ograniczają się do przejrzenia treści, wielu z nich chętnie zagląda na strony podawane w przypisach, by weryfikować podawane informacje i sprawdzać wiarygodność oraz przydatność źródeł.

Wymyślając zatem temat swojej pracy, trzeba kierować się nie tylko własnymi zainteresowaniami, ale też upewnić się, czy w danym obszarze będzie z czego korzystać, czyli będzie wystarczająco dużo źródeł, w dodatku wartościowych. Problem z tym może być na przykład gdy chodzi o nowoczesne zjawiska, mało jeszcze opisane, zwłaszcza przez naukowców, w ramach naukowych publikacji.

Mając problem z opracowaniem tematu z marketingu czy poszukiwaniem źródeł, nie wiedząc, z jakich z nich można skorzystać czy doświadczając trudności w innych obszarach, można skorzystać ze wsparcia oferowanego na stronie twojredaktor.pl. Udzielają go doświadczeni redaktorzy.

Copyright 2025 Bezprzeszkod.pl - wszelkie prawa zastrzeżone